Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is the first study to survey the field of the anthropology of aesthetics, which during the last few decades has emerged on the cross-roads between anthropology and non-Western art scholarship. While critically examining the available literature, thereby addressing such basic issues as the existence of aesthetic universals, the author elaborates on a central thesis which concerns the relationship between aesthetic preference and sociocultural ideals. Drawing on empirical data from several African cultures, he demonstrates that varying notions of beauty are inspired by varying sociocultural ideals, thus shedding light on the phenomenon of cultural relativism in aesthetic preference. Emphasizing unity within diversity, the systematic anthropological approach offered in this volume invites the reader to reconsider aesthetic preference from an empirical, cross-cultural, and contextual perspective.