Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Bayesian Entrepreneurship

Ajay Agrawal, Arnaldo Camuffo
Hardcover | Engels
€ 177,45
+ 354 punten
Uitvoering
Pre-order nu, verschijnt op 14/04/2026
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A novel framework for how entrepreneurs can use Bayesian reasoning to make decisions.

This edited volume introduces and explores the concept of Bayesian entrepreneurship, a novel framework for understanding entrepreneurial decision-making under uncertainty. The book, edited by Ajay Agrawal, Arnaldo Camuffo, Alfonso Gambardella, Joshua Gans, Erin L. Scott, and Scott Stern, brings together contributions from leading scholars to examine how entrepreneurs form beliefs about opportunities, learn through experimentation, and make strategic decisions.

The Bayesian approach emphasizes the critical interaction between an entrepreneur's prior beliefs and their capacity for learning and experimentation to update those beliefs. This dynamic process allows entrepreneurs to formulate and test theories about value creation and capture, attract resources and capabilities, and implement effective entrepreneurial strategies. The volume is organized around four key themes:
  • the foundations and distinguishing features of Bayesian entrepreneurship
  • how entrepreneurs form and update prior beliefs in entrepreneurial decision-making
  • the role of experimentation and learning in entrepreneurial strategy
  • applications to entrepreneurship education and practice

The book offers both theoretical contributions advancing our understanding of entrepreneurial decision-making and practical insights for entrepreneurs and educators.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
346
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262052153
Verschijningsdatum:
14/04/2026
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
566 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 354 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Onze must-reads: hét eindejaarsgeschenk

Vul een gat in iemands lectuur
CADEAU
GDABD Must-read
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.