Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Bauhaus, one of the icons of modernism, was controversial from the startnot only because of internal strife, but also due to critique or enmities from the outside. And the controversy did not end with the closure of the Bauhaus itself. Yet nothing else revealed Bauhaus ideas and ideology as well as these confrontations did. Through them, the basic issues of the modernist program became clear. It became obvious that there was no such thing as one kind of modernism, just as there was no ONE Bauhaus; instead, there were different, contradictory, and even oppositional movements and positions: the Bauhauses.
Few cultural movements have been as politically instrumentalized as the Bauhaus has. These controversies reflect the relationship between politics and culture in the twentieth century, and hence, the history of the construction of German identity.