Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This major new study of Baudelaire is a journey into the secret language of Les Fleurs du Mal: the expressive pliabilities of its verse-forms and syntax, the fluctuations of its rhythms, its significant sonorities, its metaphorical figures and dynamic image-patterns, its network of nerves and trigger-points, its shifting underground of parallels and contrasts, analogies and antitheses. Through a strategic selection of poems constituting a 'constellation', a formal pattern of mutually illuminating parts, the analysis aims to show that form and theme are indissoluble: that each movement in the texture of the verse, each pulse, each rise and fall, each intensification or release, not only aids and abets the thrust of the poet's inspiration but is moulding and, in the end, creating the subtleties of sense, which cannot exist but in the weft and web of the breathing, evolving text. It is a study which prioritizes the individual poem, then the poem within an expanding formation of poems, then Baudelaire within and beyond that formation: an infini dans le fini. It is also an enquiry into what makes poetry, as well as a provocative contribution to the ongoing debate on the nature of criticism.