Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the late eleventh century, Ethiopian masons hewed great cruciform churches out of mountains in the eastern highlands of Tigray, Ethiopia's northernmost province. Hitherto unparalleled in scale, these monuments were royal foundations, instruments of political centralization and re-Christianization that anticipated the great thirteenth-century churches at Lalibela. Bastions of the Cross, the first study devoted to the subject, examines the cruciform churches of Abreha wa-Atsbeha, Wuqro Cherqos, and Mika'el Amba and connects them to one of the great architectural movements of the Middle Ages: the millennial revival of the early Byzantine aisled, cruciform church. These were also the first to incorporate vaulting, and uniquely did so in the service of centralized spatial hierarchy. Through resuscitated pilgrimage networks, Ethiopian craftsmen revisited architectural types abandoned since Late Antiquity, while Islamic mercantile channels brought precious textiles from South Asia that inspired trans-material conceptions of architectural space. Bastions of the Cross reveals the eleventh century, in contrast to its popular reputation as a "dark age," to be a forgotten watershed in the architectural history of Ethiopia and Eastern Christianity.