Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Schrijven over muziek is een hachelijke zaak het kan op de lachspieren werken en zelfs hallucinerend of aanmatigend zijn. Wonderlijke opvattingen over werk en leven
van beroemde componisten komen in dit boek voorbij.
Eric-Emmanuel Schmitt zag Beethoven als
speeltje.
Simon Vestdijk steeg boven zichzelf uit als hij wilde uitleggen wat er in Beethoven omging.
Is de muziek van Johann Sebastian Bach op bijna kabalistische wijze afgeleid uit de plaats van de letters bach in het alfabet? Albert Schweitzer geloofde het.
Maarten ’t Hart werd onmachtig in zijn
eerbied voor Mozart.
Jean Paul Sartre en Willem Frederik Hermans grapten als pubers over Schubert en Mozart.
Françoise Sagan zag in Brahms niet meer dan een modieus verschijnsel.
Johann Wolfgang Goethe schiep zijn Erlkönig als bijtafereel in een zangspel.