Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wer Johann Sebastian Bach nicht nur zeitlich, sondern auch stilistisch der Epoche des Barock zuordnet, verkennt die zu dieser Zeit einzigartige Vertonung gebundener Rede in Bachs Vokalwerk. Wie Michael Hoyer an neunzehn Beispielen durch komplexe Analyse und philosophische Auslegung demonstriert, ist hier eine Abkehr von den zuvor gebräuchlichen Affektdarstellungen und eine Hinwendung zu einer realen Sprechsituation anzutreffen, die von der Idee eines neuen, einem dramatischen Realismus verpflichteten Musiktheaters zeugt. Musik schickt sich damit an, sich zum Organ eines individuell bestimmten menschlichen Fühlens und Denkens zu machen. So wird Bachs Kantaten- und Oratorienschaffen zum vokalen Wegweiser, ohne den Mozarts Opern ab der Entführung aus dem Serail sowie alle Opern Beethovens, Verdis, Puccinis, aber auch die Lieder Schuberts und Schumanns und selbst die Sinfonik Mahlers nicht denkbar wären.