Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die Romane der estnischen Schriftstellerin Ene Mihkelson und der deutschen Autorin Christa Wolf transportieren eine Poetik des Erinnerns, auf deren Spur sich die Autorin begibt. Sakova vergleicht die Romane Kindheitsmuster und Stadt der Engel oder The Overcoat of Dr. Freud von Wolf und Der Schlaf Ahasvers und Das Pestgrab von Mihkelson miteinander und deckt so die erinnerungspoetologischen Strukturen und Philosophien in diesen Werken auf. Um dem philosophischen Potenzial dieser Texte naher zu kommen, zieht sie das Konzept der moralischen Zeugenschaft von Avishai Margalit und Giorgio Agamben und die Schreibpraxis des Denkbildes von Walter Benjamin heran. The novels of the Estonian author Ene Mihkelson and the German author Christa Wolf remind us of the poetry of remembrance and, it is on this track that the author proceeds. She compares the novels "Patterns of childhood" and "City of Angels or The Overcoat of Dr. Freud" by Wolf and "The Dream of Ahasuerus" and "The Plague Grave" by Mihkelson with one another, and uncovers the poetic and remembering structures and philosophies in these works. In-order to come closer to the philosophical potential of these texts, she consults the moral testimony of Avishai Margalit and Giorgio Agamben and the written practices of the mental picture by Walter Benjamin.