Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Comment le cinéma nous fait-il percevoir le temps ? Pour mettre en évidence la manifestation du temps dans les images, l’espace, le mouvement, les enchaînements, la première partie de ce livre est consacrée à l’expression cinématographique du temps (montage, types de plans, formes et structures temporelles), à l’aide d’exemples tirés de nombreux films. La deuxième partie est composée d’ensembles chrono-cinématographiques où se déploie l’aspect temporel du cinéma dans l’analyse de films complets. Certains cinéastes sont de véritables créateurs de formes pour exprimer, modeler le temps ; d’autres évoquent leur propre passé de manière très inventive. La temporalité apparaît également à travers les divers rapports entre personnages et interprètes que l’on voit vieillir dans un ou plusieurs films. Enfin, on aborde la façon dont certains cinéastes ont traité la mémoire de périodes sombres de l’Histoire.