Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A lo largo de la Antigüedad, los pacientes buscaban alivio y curación de sus aflicciones en los santuarios de Asclepio, el dios de la curación. El culto de curación en sus templos incluía sacrificios, abluciones e incubación. En sus sueños, los pacientes recibieron instrucciones terapéuticas. Pero no sólo se produjeron curaciones milagrosas en las Asclepieia, ni fueron estos lugares sagrados el último refugio de los enfermos graves. Usando ejemplos seleccionados del período imperial romano, Florian Steger describe la atención médica que se brindaba en los destacados santuarios de Asclepio en Epidauro y Pérgamo en particular, y demuestra que esta atención médica estaba a la par con la cultura médica contemporánea. Antiguos informes epigráficos de curación y el diario de pacientes del célebre orador Elio Arístides pintan un cuadro vívido de los tratamientos diarios. La medicina de Asclepio claramente formó parte integral del mercado multifacético de atención médica del Imperio Romano.