Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Se reúnen en Michael Fried el historiador y el crítico de arte, dos actividades y dos tipos de discurso que marcan el específico talante del autor. Considerado habitualmente como un «crítico formalista», en la estela de Clement Greenberg, Fried es autor de algunos de los textos fundamentales en la crítica del arte moderno, entre ellos La figura como forma: los polígonos irregulares de Frank Stella (1966) y Arte y objetualidad (1967). Ambos se recogen aquí y el segundo da título al libro. Además, un conjunto de artículos sobre artistas como Noland, Caro, Morris Louis, Hofmann, Johns, etc., es decir, la «plana mayor» de la pintura moderna estadounidense, aquella que, en opinión de Greenberg y el propio Fried, determina el espacio de la modernidad.