Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Un poeta describió el Taj Mahal como ?una lágrima en la mejilla del Tiempo?. El Islam, quizás como ninguna otra religión, ha motivado en sus fieles la necesidad de anticipar el Paraíso prometido a través de recursos como la mística y, especialmente, la arquitectura.El Arte islámico provoca en quien lo observa un impacto estético: sea una alfombra, una cerámica o una construcción monumental.De manera original esta obra explora el intenso diálogo que se dio entre la civilización islámica y sus antecesoras: especialmente romano-bizantina, persa, cristiana y judía. A continuación, el autor identifica e ilustra tres grandes temas iconográficos, específicos del arte islámico y derivados del Corán: el jardín del Paraíso; la victoria apocalíptica del Islam y los cielos místicos coránicos, con sus respectivas proyecciones sobre su arquitectura.