Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Before John Cage (19121992), there was hardly anyone as consistent as he was in questioning the boundaries of music and its connections to other fields of art and the everyday world. Along with Erik Satie, Marcel Duchamp, Nam June Paik, and Joseph Beuys, Cage is one of the greatest strategists and pioneers of twentieth-century music and art. Starting with these key figures, this publication examines twelve fundamental strategies of art and music since 1900: recording, collage, silence, destruction, calculation, coincidence, feeling, thought, belief, furnishing, repetition, and playing. Interdisciplinary essays by art and music theorists as well as exemplary works and original sources by artists, musicians, and composers are featured alongside visual documentation, showing the impressive diversity of parallel and overlapping activities between music and art from Laurie Anderson and Robert Filliou to Anri Sala and Iannis Xenakis.