Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book shows how language can be used strategically to manipulate beliefs. From Machiavelli to P. T. Barnum to Donald Trump, many have perfected the art of strategically using language to gain the upper hand, set a tone, change the subject, or influence people's beliefs and behaviors. Language--both words themselves and rhetorical tactics such as metaphor, irony, slang, and humor--can effectively manipulate the minds of the listener. In this book, Marcel Danesi, a renowned linguistic anthropologist and semiotician, looks at language that is used not to present arguments logically or rationally, but to "move" audiences in order to gain their confidence and build consensus. He demonstrates that through language techniques communicators can not only sway opinions but also shape listeners' very perception of reality. He assesses how the communicative environment in which the art of the lie unfolds--such as on social media or in emotionally-charged gatherings--impacts the results. Danesi also investigates why lies are often accepted as valid. Artful lying fits in with an Internet society that is largely disinterested in what is true and what is false and in which attention is often given to speech that is entertaining or persuasive. Have we become immune to lies because of a social media discourse shaped by untruths? In an electronic age where facts are deemed irrelevant and conspiracies are accorded as much credibility as truths, this book discusses the implications of lying and language for the future of belief, ethics, and American democracy itself.