Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Art as Sanctuary, Michael D. Harris considers literal and metaphorical uses of sanctuary in the Black experience and African diaspora art, including locales of spiritual expression, self-renewal, and cultural celebration. Harris offers an alternative framework to the Duboisian philosophy of double consciousness, pushing the boundaries of Africana aesthetic analysis by exploring the cultural signifiers embedded consciously or unconsciously in African diaspora art. Within these works, he reveals how these cultural cues speak to the vibrancy of African American life. While acknowledging the presence of the white observer's gaze, Harris wishes to relieve the black interior from the panoptic assumptions of that gaze and its disciplines. Art as Sanctuary provides innovative pathways to understand African American visual culture and music as autobiographies of cultural identity and experience.