Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Art and Institution examines how for Merleau-Ponty the work of art opens up, without conceptualizing, the event of being. Rajiv Kaushik treats Merleau-Ponty's renderings of the artwork - specifically in his later writings during the period ranging from 1952-1961 - as a path into the being that precedes phenomenology. Replete with references to Merleau-Ponty's reflections on Matisse, Czanne, Proust and others, and featuring Kaushik's own original reflections on various artworks, this book is guided by the notion that art does not iterate the findings of phenomenology so much as it allows phenomenology to finally discover what, as a matter of principle, it seeks: the very foundation of experience that is not itself available to thought. Kaushik is thus concerned with the ways in which the work of art restores the principle of institution, prior to the intentional structures of consciousness, so that phenomenology may settle questions concerning ontological difference, the origination of significance, and the relationship between interiority and exteriority.