Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
During the early modern period, objects of maritime material culture were removed from their places of origin and traded, collected and displayed worldwide. Focusing on shells and pearls exchanged within local and global networks, this monograph compares and connects Asian, in particular Chinese, and European practices of oceanic exploitation in the framework of a transcultural history of art with an understanding of maritime material culture as gendered. Perceiving the ocean as mother of all things, as womb and birthplace, Chinese and European artists and collectors exoticized and eroticized shells' shapes and surfaces. Defining China and Europe as spaces entangled with South and Southeast Asian sites of knowledge production, source and supply between 1500 and 1700, the book understands oceanic goods and maritime networks as transcending and subverting territorial and topographical boundaries. It also links the study of globally connected port cities to local ecologies of oceanic exploitation and creative practices.