Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Throughout history and around the world, people have interacted with works of art as if they were living beings rather than static objects. People talk to artworks, kiss or punch them, even fall in love with them. The phenomenon is widely documented, yet there have been almost no attempts to formulate a theoretical account of this interaction or assemble a history of how it has been understood. This book fills that gap, focusing on sculpture in the period between 1700 and 1900 and drawing on rhetoric and fetish theory to build an explanation of how the vivid physicality of artworks leads viewers to transgress the typical boundaries between objects and themselves.