Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Despite the many studies of Greek comedy and tragedy separately, scholarship has generally neglected the relation of the two. And yet the genres developed together, were performed together, and influenced each other to the extent of becoming polar opposites. In Aristophanes and His Tragic Muse, Stephanie Nelson considers this opposition through an analysis of how the genres developed, by looking at the tragic and comic elements in satyr drama, and by contrasting specific Aristophanes plays with tragedies on similar themes, such as the individual, the polis, and the gods. The study reveals that tragedy's focus on necessity and a quest for meaning complements a neglected but critical element in Athenian comedy: its interest in freedom, and the ambivalence of its incompatible visions of reality.