Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A wide range of managerial challenges in healthcare, from decisions on what reimbursement levels to accept to how to deal with social determinants of health, could benefit from economic insights. This book for professionals in medical services, insurance and public healthcare emphasises intuition and common sense, making the concepts of health economics more relatable and actionable. It also challenges conventional wisdom, debunking myths and suggesting innovative solutions to industry challenges. For each problem, the book suggests actions managers should or should not take, when to seek new information, and how to interpret it. Economic analysis and research suggest novel answers to questions like whether to raise private insurer prices when Medicare cuts what it pays, when to accept a particular reimbursement offer, or how to manage patients with high-deductible insurance. The book highlights the impact on healthcare costs and efficiency of issues such as moral hazard, cost-sharing and price setting.