Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Apartheid Remains, Sharad Chari explores how people handle the remains of segregation and apartheid in South Africa as witnessed through portals in an industrial-residential landscape in the Indian Ocean city of Durban. Through long-term historical and ethnographic research, Chari portrays South Africa's twentieth century as a palimpsest that conserves the remains of multiple pasts, including attempts by the racial state to remake territory and personhood while instead deepening spatial contradictions and struggles. When South Durban's denizens collectively mobilized in various ways---through Black Consciousness politics and other attempts at refusing the ruinous articulation of biopolitics, sovereignty, and capital---submerged traditions of the Indian Ocean and the Black Atlantic offered them powerful resources. Of these, Chari reads Black documentary photography as particularly insightful audiovisual blues critique. At the tense interface of Marxism, feminism, and Black study, he offers a method and form of geography attentive to the spatial and embodied remains of history. Apartheid Remains looks out from South Durban to imaginations of abolition of all forms of racial capitalism and environmental suffering that define our planetary predicament.