Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book writes a performance history of Antony and Cleopatra, Shakespeare's most ambiguous play, from 1606 to the present. It observes the choices that actors, directors, designers, musicians and adapters have made each time they have brought the play's thoughts on power, race, masculinity, regime change, exoticism, love, dotage and delinquency into alignment with a new present. Informed by close attention to theatre records - promptbooks, stage managers' reports, reviews - it offers in-depth analyses of fifteen international productions by (among others) the Royal Shakespeare Company, Citizens Theatre Glasgow, Northern Broadsides, Berliner Ensemble and Toneelgroep Amsterdam. It ends seeing Shakespeare's black Egyptian Queen Cleopatra - whited-out in performance for centuries - restored to the contemporary stage. Written in a lively and accessible style, this book will be of interest to students, academics, actors, directors and general readers alike.