Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
It was probably Rousseau who first thought of dreams as ennobling experiences. Anyone who has ever read Reveries du Promeneur Solitaire must be struck by the dreamlike quality of Rousseau's meditations. This dreamlike quality is still with us, and those who experience it find themselves ennobled by it. Witness Martin Luther King's famous "1 have a dream. " Dreaming and inspiration raise the artist to the top rung in the ladder ofhuman relations. That is probably the prevailing view among educated people of our time. Rousseau made that view respectable and predominant. Yet in another sense, the problem is much older. It is the problem of political philosophy and poetry, the problem of Socrates and Aristophanes, of Plato and Homer. Yet, while antiquity usually gives the crown to philosophy, since Rous- seau, the alternative view tends to prevail. The distinction is not, however, a formal one. Sir Philip Sidney enlisted Plato on the side of poetry. The true distinction is between imagination and reason. If reason is to rule, as Aristotle points out, l the most architectonic of the sciences, that is political science, should rule. It is political philosophy which must determine the nature of the arts which will help or which will hinder the good of the city or the polity. That does not mean that a mere professor should stand in judgment of Shake- speare, Bacon, and Rembrandt. It means that ifhe studies these three great artists, he is not over-stepping disciplinary limits.