Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Een van de grootste taboes overtuigend, ontroerend en hilarisch verwerkt tot roman Solomon Kugel verhuist zijn gezin naar het dorpje Stockton. Na de renovatie van zijn boerderij ontdekt hij dat de stank van voor de verbouwing terugkeert. Door de verwarmingsbuizen klinkt bovendien een irritant getik. Kugels moeder woonde tijdens de Tweede Wereldoorlog met haar familie in Amerika, toch lijdt zij onder een heftig oorlogstrauma. Hij neemt haar in huis, tegen de zin van zijn vrouw in. En dan ontdekt hij op zolder ook nog eens een oude vrouw die zegt dat ze Anne Frank is. Auslander onderzoekt in deze krankzinnige en verontrustende roman de last en het misbruik van de wereldgeschiedenis. `Misschien dat alleen een jood die zijn orthodoxe familie achter zich heeft gelaten zo hard tegen de Shoah aan kan trappen en tegelijk zo grappig uit de hoek kan komen.' De Pers `Grappig, heftig, en ontwrichtend diep gevoeld.' The New York Times Book Review `Een genot.' The Boston Globe 'Hilarisch [...] Het benadert het werk van David Sedaris.' Esquire Shalom Auslander (New York, 1970) schrijft voor The New York Times en The New Yorker. Hij debuteerde opvallend met Klaaglied van een voorhuid en werd genomineerd voor de Jewish Book Award.