Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A curious exploration of mortality, alienation, boredom, surveillance and how we regard ourselves among the animals.
‘Few human animals have Zambreno’s baleful honesty, insight, or relish for comedy, when they look at themselves’ Daisy Hildyard, author of Hunters in the Snow and Emergency
Animal Stories begins with Kate Zambreno’s visit to the monkey house at the Jardin des Plantes in Paris, where one stark tree ‘seems to be the stage design for a simian production of Waiting for Godot’. But who are the players and who is the audience, and can they recognise each other?
What follows is a series of reports from the deep strangeness of the zoo, a space that is ‘more often than not deeply sad, an odd choice for regular pilgrimages of fun’. Amid these excursions with their young children, Zambreno turns to Garry Winogrand’s photographs and John Berger’s writings on animals, reshaping the spectator as the subject to decipher our complex ‘zoo feelings’ – what we project, and what we refuse to see. In ‘My Kafka System’, which dovetails with these zoo studies, Zambreno thinks through the notebooks and animal stories of a writer known for playing at the threshold between species, continuing their investigation into the false divide between human and animal.
In writing that is inquisitive and inventive, Zambreno renders visible the enclosures we construct and those we occupy ourselves.