Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is a study of what the main "aesthetic" writers of late 19th-century Britain made of German literature, and of how Germany in turn reacted to them. The impact of Anglo-Scottish art nouveau in fin-de-siecle Austria and Germany made it predictable that Keats, Pater and Rossetti, among others, would be well received, but no one could have known in advance that by the time of their deaths, Swinburne and Wilde would be more highly regarded in Germany than in Britain. Bridgwater's documented study casts light on the central cultural issues of the day, including ideas of morality, truth and subjectivism in art, comparing Pater and Wilde with Nietzsche, and George Moore, that chameleon of the decadent 90s, with Schopenhauer.