Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Angelo Mariani

1838-1914

Aymon de Lestrange
Paperback | Frans
€ 29,00
+ 58 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving


Angelo Mariani, le vin de coca et la naissance de la publicité moderne

Angelo Mariani (1838-1914), était un pharmacien corse de génie qui atteignit une renommée mondiale grâce à son vin de coca et à ses méthodes publicitaires révolutionnaires qui en font, à maints égards, le père de la publicité moderne.

Le vin tonique Mariani à la coca du Pérou connut un succès fulgurant à la Belle Époque. Il consistait en l'infusion de feuilles de coca dans du vin de Bordeaux. Devenu le médicament le plus en vogue à la fin du XIXe siècle, il est également un précurseur du Coca-Cola. Son inventeur devint même un héros national aux États-Unis après qu'il eut prolongé la vie du général Grant assez longtemps pour que celui-ci puisse terminer ses Mémoires.

Loué par des papes, des présidents, des généraux, des écrivains, des compositeurs, des comédiens, le vin Mariani demeure aujourd'hui encore l'une des plus belles réussites françaises dans le domaine des spiritueux.

Mariani fut aussi l'un des grands mécènes et amphitryons de son temps, recevant à sa table ou dans sa maison de Valescure toutes les célébrités des Arts et des Lettres, et commandant de nombreuses oeuvres aux plus grands artistes de l'époque (Chéret, Robida, Mucha, etc.).


Angelo Mariani, le vin de coca et la naissance de la publicité moderne est le premier livre à retracer toutes les étapes de cette histoire fascinante, restée jusque-là pratiquement inconnue du grand public.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
190
Taal:
Frans

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9782369560357
Verschijningsdatum:
21/06/2016
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
200 mm x 250 mm
Gewicht:
662 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 58 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.