Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Beloningen, reorganisaties of strategieveranderingen als middel om een organisatie te verbeteren, worden zwaar overschat, zo concludeert André de Waal op basis van grootschalig onderzoek naar het fenomeen `High Performance Organizations' (HPO's). Wat wel werkt zijn kwaliteit van management, een open cultuur, het vizier op de lange termijn, onderscheidend vermogen en hoge kwaliteit van medewerkers. Naast beloning, reorganiseren en strategie blijken opmerkelijk genoeg ook communicatie, ICT & competentiemanagement en leiderschap niet bij te dragen aan een betere performance van de organisatie. De uitkomsten van dit onderzoek geven bedrijven en instellingen inzicht in hoe succesvoller om te gaan met actuele uitdagingen, zoals het aantrekken en behouden van talent, fusies en overnames en innovatie.
Dat het belangrijk is om een HPO te worden, blijkt uit onderzoek: omzet, winst, `return on investment' (ROI) en aandeelhouderswaarde zijn hoger. Verder realiseren HPO's een hogere klanttevredenheid, zijn werknemers loyaler en is de kwaliteit van producten en diensten beter. En dat over langere tijd gemeten!
Inhoudsopgave: 1. Inleiding 2. Feiten en cijfers 3. De excellerende organisatie 4. Wat is een HPO en wat levert het op? 5. HPO factor 1: Kwaliteit van management 6. HPO factor 2: Openheid en actiegerichtheid 7. HPO factor 3: Langetermijn oriëntatie 8. HPO factor 4: Continue verbetering en vernieuwing 9. HPO factor 5: Kwaliteit van medewerkers 10. De som der delen 11. HPO in de praktijk 12. Conclusie
Speelduur: ± 69 minuten. Inclusief pdf met de integrale tekst.