Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Au début des années cinquante, André Cayatte s'attaque frontalement aux murs judiciaires, à la peine de mort, à la corruption et dresse un portrait féroce de la société d'après-guerre. Dans le public et l'opinion, ses films sont ressentis comme des électrochocs.
En France, il semblait jusque-là que le cinéma et la politique fussent inconciliables. C'était l'avis de ceux qui voulaient que le cinéma soit reconnu comme un art véritable. Ainsi André Bazin et François Truffaut dénigrèrent les films de Cayatte comme étant des « films à thèse », une étiquette infondée dont Cayatte a particulièrement pâti.
Aujourd'hui un cinéaste engagé est perçu favorablement. Il est devenu possible d'apprécier le cinéma de Cayatte à sa juste valeur. Parmi la trentaine de films que compte sa filmographie, plusieurs, dont Nous sommes tous des assassins (1951) et Le passage du Rhin (1960), justifient pleinement que Cayatte figure au panthéon des cinéastes.