Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Classical scholar, art collector and connoisseur Richard Payne Knight (1751-1824) took a keen interest in aesthetics and was a key figure in the debate on the picturesque. Of independent means, he journeyed across Europe, often in the company of artists. His home, Downton Castle in Herefordshire, set the fashion for crenellations. He sat in Parliament from 1780 to 1806, but beauty interested him more than politics. Following important works on aesthetics by such writers as Edmund Burke and Uvedale Price, Knight published his most successful work in 1805, cementing his reputation as an authority on matters of taste. Here he moves away from the ideas of Price and Burke, instead exploring the role of associations in the expression of aesthetic judgement. Knight's Analytical Essay on the Greek Alphabet (1791) and Inquiry into the Symbolical Language of Ancient Art and Mythology (1818) are also reissued in this series.