Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
1976 was a febrile, transitional year in cultural history, coming after Watergate and Vietnam and before the AIDS epidemic and the rise of the Conservative movement. Bicentennial triumphalism sounded dissonant against a violent past and uncertain future. Marc Robinson here explores how innovative artists across disciplines - drama, dance, music, film, visual art - responded to this period, before zeroing in on avant-garde theater. Over 1976, five landmark productions could be seen within months of one another: Cecil Taylor's A Rat's Mass / Procession in Shout, Meredith Monk's Quarry, the Robert Wilson / Philip Glass opera Einstein on the Beach, Joseph Chaikin's production of Adrienne Kennedy's A Movie Star Has to Star in Black and White, and, finally, the Wooster Group's first open rehearsal of Spalding Gray and Elizabeth LeCompte's Rumstick Road. In close readings of these five works, Robinson reveals the poetics of a transformative moment in American culture.