• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

American Business Since 1920

How It Worked

Thomas K McCraw, William R Childs
Paperback | Engels | American History
€ 55,95
+ 111 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Tells the story of how America's biggest companies began, operated, and prospered post-World War I

This book takes the vantage point of people working within companies as they responded to constant change created by consumers and technology. It focuses on the entrepreneur, the firm, and the industry, by showing--from the inside--how businesses operated after 1920, while offering a good deal of Modern American social and cultural history. The case studies and contextual chapters provide an in-depth understanding of the evolution of American management over nearly 100 years.

American Business Since 1920: How It Worked presents historical struggles with decision making and the trend towards relative decentralization through stories of extraordinarily capable entrepreneurs and the organizations they led. It covers: Henry Ford and his competitor Alfred Sloan at General Motors during the 1920s; Neil McElroy at Procter & Gamble in the 1930s; Ferdinand Eberstadt at the government's Controlled Materials Plan during World War II; David Sarnoff at RCA in the 1950s and 1960s; and Ray Kroc and his McDonald's franchises in the late twentieth century and early twenty-first; and more. It also delves into such modern success stories as Amazon.com, eBay, and Google.

  • Provides deep analysis of some of the most successful companies of the 20th century
  • Contains topical chapters covering titans of the 2000s
  • Part of Wiley-Blackwell's highly praised American History Series

American Business Since 1920: How It Worked is designed for use in both basic and advanced courses in American history, at the undergraduate and graduate levels.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
407
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781119097297
Verschijningsdatum:
13/02/2018
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
142 mm x 216 mm
Gewicht:
453 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 111 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.