Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
El objeto de esta investigación es proponer un modelo alternativo para la relación intensidad velocidad en tramos específicos de carreteras convencionales de dos carriles en la Comunidad de Madrid al modelo de regresión simple de rectas paralelas propuesto en las últimas ediciones del Highway Capacity Manual 2000 y 2010. Por otra parte, se plantean las bases de un modelo para este tipo de carreteras en condiciones ideales, capaz de explicar los diferentes comportamientos de circulación en función del incremento de la intensidad, el cual obedece a un modelo de regresión múltiple polinomial de orden 3 con una forma en S. Para enunciar el modelo se han empleado un gran número de datos reales recogidos en carreteras de dos carriles aforadas con estaciones permanentes de la Dirección General de Carreteras de la Comunidad de Madrid. No ha sido necesario completar estos datos con simulación ni extrapolación.