Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Humanistisch Erfgoed deel 20 De jaren zestig van de vorige eeuw staan in het nationale geheugen gegrift als een periode waarin veel, zo niet alles politiek was. Was het toen niet de tijd dat feministen het persoonlijke als politiek verklaarden? De houdbaarheid van deze beeldvorming staat centraal in "Alles werd politiek". De opvattingen over de verhouding tussen het persoonlijke en het politieke worden vanaf de Tweede Wereldoorlog tot begin jaren tachtig in Nederland onderzocht. Dat is gedaan voor twee bewegingen: de humanistische en de homolesbische beweging. Die analyses leveren een boeiend beeld op over de verschillende verhoudingen tussen het persoonlijke en het politieke sinds de oorlog. Met de keuze voor deze twee bewegingen wordt ook ingezoomd op het verband tussen secularisering en de seksuele bevrijding in de jaren zestig. Van Alphen plaatst kritische kanttekeningen bij het idee dat secularisering automatisch tot seksuele vrijheid zou leiden, zoals sommige politici vandaag de dag verkondigen.