• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

All-American Ads of the 2000s

Steven Heller
Hardcover | Engels, Duits, Frans
€ 29,95
+ 59 punten
Pre-order nu, verschijningsdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Post-9/11, America's sense of invincibility was shaken. The dotcom bubble had burst, there was war with Iraq, and eco-angst was becoming mainstream, as evidenced by impressive sales of the Toyota Prius.

For escapism, self-expression, and even romantic connection, America turned to tech. Geeks were the new superheroes, and the iPod and iPhone reigned supreme, both commercially and creatively. Social media began its unstoppable rise, with MySpace and Facebook pushing brands to get more interactive with consumers. Prestige dramas--The Sopranos, Mad Men, and Breaking Bad--populated the small screen, while Netflix swapped mailing DVDs for streaming content, the reality TV star was born, and Paris Hilton decreed, "That's hot!".

Amazon and eBay threatened the cultural centrality of the shopping mall, and every famous name from Michael Jordan to Madonna could be found on scotch, sneakers, and scents. Health and wellness fueled the growth of brands like Whole Foods and Lululemon, and consumers increasingly valued experiences, ethics, and personalization.
Featuring 10 chapters covering the full range of advertising, from food and fashion to entertainment, business, travel, and automobiles--with special mentions for the worst as well as the best--All-American Ads of the 2000s captures a time when ads still had the power to sell products and dreams in the millions, but mirrored a nation in the midst of profound transition.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
640
Taal:
Engels, Duits, Frans

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783836568029
Verschijningsdatum:
15/06/2025
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
208 mm x 262 mm
Gewicht:
2131 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 59 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie juli 2025
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.