Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Drawing on personal interviews, manuscript collections, and the author's unpublished writings, Judie Newman offers a comprehensive study of the work of Alison Lurie from her early involvement in the Poets' Theatre to the AIDS comedy of her most recent novel, The Last Resort (1988). In her profound social and intellectual engagement with American Utopianism, from its historical origins through such contemporary manifestations as Walter Benjamin's Hollywood, the American University, feminist theorisations, the religious cult and the gay heterotopia, and in her intertextual reworkings of folk and fairy tale, biography, diary novel, the 'International Theme' and the classic ghost story, Lurie maintains an uncanny ability to serve critical aesthetic purposes within a popular fictional form. Semiotic comedies - comedies of the sign - rather than novels of manners, Lurie's fictions place her squarely within a radical American tradition.