Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Often there are only seconds between the ignition of a blasting charge and the collapse of a building, but the planning for such a demolition can take weeks. Blasting is a profession that relies on experience, and that is conveyed through the medium of the image. The blaster, before he destroys the building, makes a complex technical drawing of the progression. The detonation itself is then recorded by several cameras from different view points. Afterwards the drawings are superposed over the photographs in order to control the blast. A permanent calibration, an optimization between the idea and the reality by the means of drawing and photography. In her artistic work, Alina Schmuch also mostly uses the medium of photography. For the project Script of Demolition she worked with the extensive image archive of the blaster family Fink. The publication includes different imaging media--from 8mm film to digital photography. The book presents movement sequences of collapsing chimneys, TV towers and buildings that have been recorded following explicitly nonaesthetic criteria.