Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Alexander Calder (1898-1976) famously transposed modernist visual abstraction into three-dimensional space, initially doing so in the context of European abstract artists such as Mondrian. In 1933, leaving Paris for his native United States, he settled in an old farmhouse in Roxbury, Connecticut, where the forms of nature became a new source of inspiration for his creativity. By the summer of 1934, Calder was producing his first outdoor sculptures. His monumental standing mobile "The Tree" (1966) exemplifies this new tension between abstraction and figuration. This volume, published for an exhibition at the Fondation Beyeler, tracks Calder's evolution away from geometric abstraction and toward large-scale biomorphism via the tree motif. It includes maquettes that anticipate "The Tree" as well as a striking group of rarely seen sculptures from the 1930s to the 1950s.