Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Albert Bitzius alias Jeremias Gotthelf (1797-1854) setzte sich als Geistlicher, Schulkommissär, Schriftsteller und Journalist mit grossem Engagement für eine Verbesserung der Volksschule im Kanton Bern ein. Die quellenbasierte Studie analysiert seine Positionen in den bildungspolitischen Konflikten der Zeit und die Strategien, die er verfolgte, um seine Ziele zu erreichen. Der Historiker und Germanist Markus Hofer weist nach, dass Bitzius die Entwicklung des Schulwesens im lokalen, regionalen und kantonalen Bereich stärker prägte als bisher angenommen. Zugleich zeigt er auf, wie Bitzius seine schulpolitischen Positionen in den Roman «Leiden und Freuden eines Schulmeisters» (1838/1839) transferierte, der von den pädagogischen Grössen der Zeit enthusiastisch aufgenommen wurde.