Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Impressionist painting was the dominant art form of its time, and one to which English-speaking poets were profoundly responsive. Yet the relationship between impressionism and poetry has largely been overlooked by literary critics. After Impressionism rectifies this oversight by offering the first extended account of impressionism's transformative impact on anglophone verse. Through close readings of the creative and critical writings of Arthur Symons, W. B. Yeats, Ford Madox Ford, the Forgotten School of 1909 and Ezra Pound, it argues that important ideas in the history of modern poetry-ideas such as decadence, symbolism, vers libre and imagism-were formulated as expressions of (or sometimes as antidotes to) impressionist aesthetics. In doing so, it suggests that impressionism was one of the crucial terms-often the crucial term-through and against which English verse of the late nineteenth and early twentieth centuries was defined. This title is also available as open access on Cambridge Core.