Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Daphne Hampson argues that a distinction must be maintained between the Christian myth and human awareness of a dimension of reality which is God. The myth is evidently untenable: there can be no particular revelation or intervention in history. As in any other discipline, so also in theology the criterion as to what from the past remains valid and what must be discarded lies with us. The myth is moreover immoral, serving through its rootedness in the past to undergird a patriarchal order. Working from a feminist perspective Hampson analyses major paradigms of the Judaeo-Christian tradition: the conception of God; the creation thereby of a concept of woman as 'other', and the peculiarly masculinist understandings of sin, salvation, sacrifice and covenant. A chapter on 'woman' shows how devastating (and irrelevant today) the Christian construal has been. How then should we think of God, in a manner both true to the evidence and commensurate with the moral imperative of human equality? In dialogue with Schleiermacher and drawing on the evidence of religious experience Hampson undertakes an original piece of constructive systematic theology. Finally she asks after the manner of life in which such a spirituality can flourish.