Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The growing political conflicts unfolding in China provide an opportunity for rethinking the cultural politics of affect. Although the political formations in the region can be laden with a multitude of emotions, they tend to be poorly understood. This book explains why affect and emotion matter to Chinese politics from the Mao Zedong to the Xi Jinping era. It makes a unique contribution by investigating why and how affect matters to politics through a series of in-depth case studies of various art forms. It studies the dynamics of political passions and the contexts from which emotional subjects engage in hegemonic struggles through the creation of various cultural forms. Topics discussed include the mobilisation of revolutionary emotions in political movements, the desire of nationalism, the virtual affective space created by antagonistic identity politics, the subaltern body as a surface of emotion work, and the blurring of public-private divides on social media. This book finds that cultural feelings and emotional experiences are salient to understanding political life, action and order. It concludes that the formulation and reconfiguration of the affective space are essential to political struggle.