Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this key text in the history of art and aesthetics, Karl Rosenkranz shows ugliness to be the negation of beauty without being reducible to evil, materiality, or other negative terms used it's conventional condemnation. This insistence on the specificity of ugliness, and on its dynamic status as a process afflicting aesthetic canons, reflects Rosenkranz's interest in the metropolis - like Walter Benjamin, he wrote on Paris and Berlin - and his voracious collecting of caricature and popular prints. Rosenkranz, living and teaching, like Kant, in remote Königsberg, reflects on phenomena of modern urban life from a distance that results in critical illumination. The struggle with modernization and idealist aesthetics makes Aesthetics of Ugliness, published four years before Baudelaire's Fleurs du Mal, hugely relevant to modernist experiment as well as to the twenty-first century theoretical revival of beauty.
Translated into English for the first time, Aesthetics of Ugliness is an indispensable work for scholars and students of modern aesthetics and modernist art, literary studies and cultural theory, which fundamentally reworks conceptual understandings of what it means for a thing to be ugly.