Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Aesthetics and Film is a philosophical study of the art of film. Its motivation is the recent surge of interest among analytic philosophers in the philosophical implications of central issues in film theory and the application of general issues in aesthetics to the specific case of film. Of particular interest are questions concerning the distinctive representational capacities of film art, particularly in relation to realism and narration, the influence of the literary paradigm in understanding film authorship and interpretation, and our imaginative and affective engagement with film. For all of these questions, Katherine Thomson-Jones critically compares the most compelling answers, driving home key points with a wide range of film examples including Wiene's The Cabinet of Doctor Caligari, Eisenstein's October, Hitchcock's Rear Window, Kubrick's The Shining and Sluizer's The Vanishing. Students and scholars of aesthetics and cinema will find this an illuminating, accessible and highly enjoyable investigation into the nature and power of a technologically evolving art form.