Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The agenda of analytical philosophy is heavily influenced by the assumptions governing modern scientific knowledge. Such philosophy can consequently neglect questions about why and how things matter at all. Aesthetic Dimensions of Modern Philosophy explores the idea that, because they offer responses to existential questions of meaning, art and aesthetics are vital for the future of philosophy. Andrew Bowie regards the development of modern scepticism, not primarily as an epistemological problem to be solved, but rather as a symptom of how traditional ways of making sense of the world are disrupted in modernity. The modern attention to art and aesthetics is a response to this disruption, and is explored in Montaigne, Descartes, Hume, Kant, Schelling, the early German Romantics, Hegel, and Cassirer. The work of Karl Polanyi, Marx, Nietzsche, Heidegger, Adorno, Dewey, and others can suggest how the modern sciences and capitalism change humankind's relationship to nature, and so transform the significance of art, such that art can become a kind of philosophy, and philosophy a kind of art.