Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dutch artist Aernout Mik's moving-image installations meld filmmaking, sculpture and architecture into experiences that are at once compelling and unsettling, irrational yet plausible. The artist designs and constructs architectural spaces that hold his moving images, making the viewer's physical relationship to the piece a critical component of the overall experience. By interrogating the most basic ideas of narrative and reality and rejecting classical cinematic ideals, Mik creates works that are rich in allusion but subversive of codes. Published to accompany the artist's first U.S. retrospective, this volume is a vivid exploration of Mik's work and process. Laurence Kardish, MoMA's Senior Curator in the Department of Film, situates Mik within the history of documentary and nonnarrative cinema, while Michael Taussig, Professor of Anthropology at Columbia University, investigates the ways in which the artist's work changes the way we see reality while simultaneously reinforcing the norms of visual culture. Abundantly illustrated with stills and the artist's own drawings, the book also features detailed descriptions of the installations, an exhibition history and a bibliography, making it the most comprehensive volume on the artist available in English.