• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Kunst & Cultuur
  4. Fotografie
  5. Adam Broomberg / Oliver Chanarin: Don't Start with the Good Old Things But the Bad New Ones

Adam Broomberg / Oliver Chanarin: Don't Start with the Good Old Things But the Bad New Ones

divine violence

Adam Broomberg, Oliver Chanarin
Paperback | Frans, Engels, Duits | Applied Publishing Studies
€ 33,95
+ 67 punten
Pre-order nu, verschijnt op 03/02/2026
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Bringing together two influential photobooks to explore the themes of violence, spectacle and history

Two influential photobooks by Adam Broomberg (born 1970) and Oliver Chanarin (born 1971) form the centerpiece of this publication: War Primer 2 (2011) and Holy Bible (2013), both heralded as contemporary classics of the photobook genre and now out of print.

Both books see Broomberg and Chanarin working with images of violence, war and terror--the unique legacy of the 20th century's intense brutality and boom in photographic media. In both books, Broomberg and Chanarin collaged these charged images (mined from the internet or the Archive of Modern Conflict) in layered stacks on the pages of two already-existing, seminal books: Bertolt Brecht's War Primer (1955) and the King James Bible. Appropriated and fragmentary, arranged in shocking juxtaposition to other images or neighboring texts, the images--and the artists' handling of them--challenge the reader's assumptions, knowledge and viewing habits.

Adam Broomberg / Oliver Chanarin: Don't Start with the Good Old Things But the Bad New Ones brings together these two examples of the artists' exploration of the themes of violence, spectacle and history. The latest in Spector Books' Applied Publishing Studies series, this volume pays attention not only to the content of the two books, but also their form, particularly the novel spatial approach the artists take to the printed page.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
200
Taal:
Frans, Engels, Duits
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783959051996
Verschijningsdatum:
3/02/2026
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
235 mm x 324 mm
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 67 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie juni
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.