Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book analyzes the acquisition of sounds that exhibit sociophonological variation in Spanish. Specifically, this study has analyzed the acquisition of two variable phonological phenomena in Venezuelan children s speech: intervocalic /d/ and syllable-final /-r/. 30 monolingual Spanish-speaking children were selected from the corpus Competencia Narrativa de Niños en Edad Escolar (1996). The speakers were divided into five groups according to age (42-47 months, 48-53 months, 54-59 months, 60-65 months, and 66-77 months); two groups according to socioeconomic class (16 lower-class and 14 upper-class speakers); and two groups according to sex (16 male and 14 female speakers). The findings of this study demonstrate that, from a very early age, children begin to use variable phonology with a sociolinguistic value that is similar to that of the adult model. Children acquire first the sociolect of their immediate community, but, with regular exposure to other systems, they begin not only incorporating new repertoires in their speech, but also assigning social value to them.