Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
An exploration of how psychological mechanisms produce intuitions, beliefs, behaviors, and experiences that are misattributed as being unique outcomes of religious or spiritual influences. Written from a social psychology perspective, this book proposes that religious and spiritual content represent one possible interpretation of the output of processes that also produce and govern nonreligious content.
In looking at why people believe in God, and why belief in God is often linked with a range of positive outcomes such as prosociality, morality, health, and happiness, the author uses a critical lens that challenges past theories of religion's functions and adds new perspectives into a discipline that is often limited by an exclusive focus on evolutionary theory.
This book features several cross-cutting themes-including "dual process" theory and an exploration of how various social cognition mechanisms and biases can channel or shape religious content-and provides a continuous through-line linking the underlying building blocks of thought, as studied in the cognitive sciences of religion (CSR) to specific religious and spiritual concepts using a social cognition lens.