Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
As Exemplified in the Records of the House of Novello, Ewer and Co., with Special Reference to the First Fifty Years of the Reign of Her Most Gracious Majesty, Queen Victoria
The publisher Novello was hugely influential in making music affordable for a wider section of the Victorian public. A Short History of Cheap Music, published in 1887, focuses on Novello's role. It begins with the establishment of the house in 1811, when the founder, Vincent Novello, printed his first book at his own personal expense. Soon afterwards the house made available cheap editions of major musical compositions including Mozart's and Haydn's masses, Purcell's sacred music, and various Italian and English works. It also printed a variety of publications and journals dedicated to music, advocated the reduction of taxes on music, and organised events for the advancement of the musical arts. The author shows how by finding cheaper methods for printing music, organising cheap concerts, and establishing new choral societies, the house of Novello gradually created a taste for music among new audiences, a process paralleled today in the new media.